Eerste hulp bij tegenzin

imag0882

Boekentip ‘Eerste hulp bij tegenzin’ – Ulberthe Wielinga en Huub Schulte Fischedick

Vorig jaar ben ik bij de boekpresentatie geweest van het boek ‘Eerste Hulp bij Tegenzin’. Enthousiast geraakt door de auteurs en hun verhaal, heb ik het boek direct gekocht.

Thuisgekomen belandde het boek bovenop de stapel boeken waar ik op dat moment in het aan het lezen was. En op een of andere manier bleef het boek daar liggen. Misschien had ik onbewust wat last van tegenzin? Toen ik deze zomer begon aan mijn re-integratie en maar moeilijk het werkplezier van vóór mijn burn-out terug kon vinden, heb ik het boek gepakt. Ik ben begonnen met lezen en had het in een paar dagen uit. Ik werd op vrolijke wijze meegenomen in de verschillende soorten tegenzin,  oorzaken ervan en de geboden eerste hulp, oftewel praktische tips om een eind te maken aan tegenzin!

Het boek zit boordevol herkenbare voorbeelden, handzame oplossingen en is doorspekt met humor. Het leest alsof het met het grootste gemak is geschreven. Maar laat je niet voor de gek houden, er zit wel degelijk diepgang in de beschreven oplossingen. Op sommige momenten is het boek zelfs op een prettige manier confronterend. Het zet je aan het denken om iets blijvend in gang te zetten.

Heel eerlijk gezegd vind ik het soms wel lekker om een beetje tegenzin te hebben, maar voor díe momenten dat mijn tegenzin me in de weg zit, probeer ik de oplossingen uit het boek. Kortom, het boek is een aanrader, voor jezelf of als cadeau. Want hey, last van tegenzin hebben we toch allemaal wel eens?

Wil je meer weten? Kijk dan op www.eerstehulpbijtegenzin.nl. Hier vind je ook meer informatie over de auteurs, Ulberthe en Huub.

Auteur: Rita de Wilde

Op mijn eigen luchtige wijze neem ik je mee in mijn alledaagse strubbelingen.